torsdag 17. februar 2011

à demain

(bildet har eg lånt frå heidi)

i morgon klokka halv seks tar inga og eg flyet frå gardermoen til orly. det er eitt år sidan eg tok den same turen, berre at då skulle eg vere i eit halvt år, no skal eg berre vere nokre dagar. eg kan nesten ikkje begynne å fortelle kor mykje eg gledar meg, for det er mykje, det kriblar i magen så mykje at eg nesten vil kaste opp, eg er så spent. å gå opp og ned gatane og boulevardane. lukta inne på free'p'star. lakrismakronar. utsikta frå montmartre. varme crêpes med nutella og banan. å sitte på kafé med inga i fleire timar. å høyre fransk igjen. å sjå mariell igjen. å vere tilbake i leilegheita til maryse med alle dei rare tinga stappa inn i skap. å spise frokost på kafé. eiffeltårnet. å handle på sephora og gilbert jaune. alle desse tinga.

kva ville de ha gjort om de var i paris nokre dagar?

6 kommentarer:

  1. jeg dro dit med besteveninna mi da vi var fjorten, og vi hadde bestemt oss for å synge "I belive I can fly" i eifeltårnet, men vi glemte det, så det er hva jeg ville gjøre!

    SvarSlett
  2. Å, god tur! Hvis jeg var i Paris noen dager, ville jeg spist crepes og makroner, sittet på kafé med ei bok og kaffekopper på rekke og rad, lett etter en fin kjole og noen vårsko, drukket vin og lett etter krokus på ei kirkegård.

    SvarSlett
  3. jeg drar til paris igjen til sommeren, og jeg har egentlig planer om å vise søsteren min det beste, deriblandt også free'p'star og montmartre. jeg liker baksiden av montmartrehøyen ganske godt, kanskje best av alle steder i paris.

    SvarSlett
  4. Jeg ville spist croissant og creme brulee, kjørt karusellen i Montmartre, drukket vin hver dag, gått på Pere Lachaise, kjøpt en vintage-vårkjole og vært lykkelig over tørr asfalt! Oi oi, nå fikk jeg lyst til å reise til Paris, eller hvor som helst der det ikke er snø og is, egentlig... God tur!

    SvarSlett
  5. masse god tur! jeg ville gått innom et patisserie og et supermarché og spist baguette med ost i jardin du luxembourg, gått gatelangs i montmartre, satt meg på trappen nedenfor sacre cæur og sett på folk og musikere og den nydelige utsikten over den nydelige byen paris. kos dere!

    SvarSlett
  6. Om jeg var i Paris i noen dager ville jeg bodd i rue rochebrune 26, jeg ville våknet opp til lydene av den vakre byen som ropte på meg og jeg ville svart den med å ta på meg mine fineste kjoler og løpe ut i gatene. Jeg ville tatt metroen rundt i byen; til montmartre, til latinerkvartalet og til le marais. Jeg ville vandret i små trange gater og sett på franske vakre mennesker. Jeg ville snakket fransk og latt meg forfranske hver dag. Jeg ville ligget i parken med venner(le jardin du luxembourgh), drukket billig men god vin, spist sjokolade og jordbær. Vi ville ledd, smilt og jeg skulle ha tatt masse bilder. Jeg ville oppsøkt kjente steder og nye steder, jeg ville elsket det. Da kvelden kom ville jeg spist god mat med noen jeg var glad i, drukket drinker, hørt på musikk og danset rundt i gatene og i byen til klokken ble seks. Da ville jeg satt nesen hjemover, gått opp de åtte etasjene til leiligheten min, satt meg på hverandaen og sett på byen før jeg stupte til seng.. og alle de andre dagene jeg var der ville jeg gjort noe liknende.


    Jeg håper og tror du får det fantastisk fint.

    SvarSlett