tirsdag 15. mars 2011

vad har du gjort av dig för dig med dig själv / hälgen måsta ta slut



eg har heilt ærleg talt eit motivasjonsproblem for tida. ikkje motivasjon til å trene, ikkje motivasjon til å lese, ikkje motivasjon til å skrive. det eg vil, er å spise kaviar, sjå på hotell cæsar, gå ute med solbrillar på, bruke akkurat nok fuktighetskrem og vente på våren. eg har definitivt eit problem med å finne motivasjonen, og å finne ut korfor eg burde vere motivert. eg har tre månadar igjen på uio, ein stad eg har totalt i vranghalsen, tre månadar igjen i oslo, og eg anar ikkje korleis eg skal disponere tida mi. fint om nokon berre hadde kunne hjulpet meg på rett veg. eg treng ein mentor. ein PT. ge mig nånting att tro på när ljuset är släkt.

9 kommentarer:

  1. http://utvei.blogg.no/1300119832_here_comes_the_sun_d.html er et innlegg fult av motivasjon, som hjalp for meg, men det er jo ikke dermed sagt at det hjelper for deg. Jeg bare bestemte meg for å..gjøre ting, liksom.

    SvarSlett
  2. Du burde disponere tida di med å gå til studentpresten en gang i uka? Jeg var på helgetur i Oslo i høst, og da gikk jeg litt rundt på Blindern-området. Kikka inn vinduet der det hang skilt med "Studentprest", og det så ganske koselig ut der inne. Grunnen til at det fanget min oppmerksomhet, var at alle Studentprestene ved Universitetene i Norge har samme logo. Man trenger ikke å være kristen for å gå dit.

    SvarSlett
  3. Av og til kan det jo bare være godt å få lov til å gjøre som man vil en liten periode, kanskje det er nettopp det du trenger for å få motivasjonen tilbake?

    SvarSlett
  4. Starte en selvhjelpsgruppe med meg? For jeg føler meg AKKURAT sånn jeg også...

    SvarSlett
  5. linda: ja, kanskje, men eg veit ikkje heilt kva eg skal snakke med ein studentprest om, også trur eg det hadde kjentes litt rart på ein måte.

    anonym: det kan godt vere, vi får sjå!

    mymlen: jatakk.

    SvarSlett
  6. søndag! cheeze doodles og is og gossip girl?

    SvarSlett
  7. uhm, jeg har ingen gode tiltak sånn akkurat nu, men våren kommer snart? og jeg heier på deg. heia gode venner og mat og vin.

    SvarSlett
  8. Usj, har det akkurat likt. Jeg tenker at det kanskje er lov til å sove en time lenger, lese på kafé en dag i stedet for på blindern, gå hjem mens det enda er lyst og fint, lage noe ekstra godt til middag, og ta en dag fri hvis alt er skikkelig kjipt. Også hjelper det veldig å ha fine kaffeavtaler på blindern, synes jeg. Da orker jeg liksom å dra dit selv om jeg egentlig ikke orker.

    SvarSlett